שירותי עיצוב לוגואים
עיצוב לוגואים מקצועי יכול לפתוח לחברה את הדלת להצלחה כבירה, מאחר וסמליל הוא המסר השיווקי החזק ביותר. בניגוד למילים או אותיות, לוגו פונה ישירות אל החלקים הקדומים והבסיסיים ביותר בשכל האדם, אלו המפעילים את הדחפים והדעות, המחשבות והאמונות השונים המעצבים את תודעתנו ללא הרף. ברחוב, בבית מול המחשב או מול הטלוויזיה, בהאזנה לרדיו בדרך לעבודה, בקריאת עיתון ובשיחה עם חברים – למעשה, עיצוב לוגואים הינו תחום בעל השפעה רבה ועמוקה על תודעת הצרכן, רבה מכפי שניתן לתאר.
הלוגו הוא למעשה ביטוי של רעיון, סמל גרפי שנועד לבטא ערכים מסוימים, עקרונות או מסרים רבים, כאשר על ידי שימוש בצבעים ובצורות, לוגו מיטיב להעביר מספר רב של מסרים מילוליים באמצעות סמליל בודד. אולם כשם שההזדמנות להעביר מסר באמצעות עיצוב לוגואים היא גדולה ורבת חשיבות, כך גם ההזדמנות יקרה וחד פעמית. עיצוב לוגואים ברמה חובבנית, עיצוב שאינו מעביר את המסר הנכון באופן מדויק, עיצוב המעביר מסר חופף או לא ברור, איננו רק פספוס של המטרה העיקרית, אלא גם עמעום של המסר אותו מעוניינת החברה להעביר.
הרעיון המיושם בתהליך עיצוב לוגואים מעביר לגולש מספר רב של מסרים/ ערכים ומיועד לגרום לגולשים לשייך ערכים אלו למותג החברה/ המוצר. מעבר למטרה העיקרית של תהליך עיצוב לוגואים – והיא הנכחת המותג והלוגו, פנייה אל הלקוח ומשיכת תשומת לב, הרי שתחום עיצוב לוגואים כולו פועל באופן פסיבי בכל רגע נתון. גם כאשר הגולש אינו מייחס לכך חשיבות – הלוגו מושרש בתודעה ויוצר מעין מערכת יחסים עם הגולש.
מאחר ומטרתו של ענף עיצוב לוגואים הינה פנייה אל הלקוח והשארת רושם, ומאחר ורושם זה נוצר באופן מאוד לא רציונאלי, אלא הרבה יותר רגשי – הוא בעל השפעה לא מבוטלת על הגולש וחשוב מאוד כי אך ורק בעלי ניסיון ייקחו בו חלק. תהליך עיצוב לוגואים שיחטא למטרה העיקרית יכול להשפיע על החברה למשך שנים רבות, כשהרושם הראשוני שהותיר הלוגו ייחרט בזיכרון הצרכנים.
מעבר להיותו אסתטי וייצוגי, לוגו הינו התדמית של החברה, ומבטא את מה שהחברה מייצגת ומעוניינת 'למכור' ללקוחותיה. אמנם, תחום עיצוב לוגואים איננו מגביל כמו עיצוב הבאנר, אלא כולל מספר רב של שיקולים וקווים המנחים את תהליך העיצוב, ודווקא בשל כך חשיבותו גבוהה והקושי של עיצוב לוגואים הולך והופך מורכב יותר. בחירה של הצבעים הנכונים מתוך מגוון רחב של צבעים אינה עניין של מה בכך, כאשר ישנו צורך להתייחס לערכים ולמסרים אותם מעוניינת החברה להעביר לגולשים.